Als wereldwijde verzekeringspartner steunt Allianz de Olympische en Paralympische Spelen van 2021 tot en met 2028. Lees hier meer
Wil je direct contact? Wij helpen je graag. Doordeweeks tot 17:00u via live chat

Veelgestelde Vragen

Op deze pagina vind je onze veelgestelde vragen op het gebied van:

  • Algemeen en contact
  • Wijzigen of opzeggen
  • Vergoedingen en voorwaarden
  • Dekkingen
  • Schade indienen
  • Dekking bij onrust, terrorisme of een natuurramp
  • Incasseren van de premie

Bij het afsluiten van een verzekering kies je de wijze waarop je de premie wilt betalen. Wanneer de premie niet op tijd is betaald of de automatische incasso niet is gelukt, incasseren wij de premie op een andere manier dan de door jouw gekozen betaalwijze. Wij  kunnen je dan op twee manieren vragen om te betalen:
 

  1. Wij sturen een SMS en een e-mail met daarin een betalingslink. Door op de link te klikken ga je naar iDeal waar je de betaling kan doen.

  2. Of wij sturen een brief met daarin een QR-code. Met een smartphone scan je vervolgens de QR-code, kom je in iDeal terecht en betaal je eenvoudig de premie met het juiste betalingskenmerk.
Betaal je de premie niet op tijd? Dan sturen wij tot drie keer een herinnering. Heb je na deze 3e herinnering nog niet betaald? Dan beëindigen wij de verzekering.

Neem contact op met onze afdeling debiteurenbeheer.

E-mail: debiteuren.ma.nl@allianz.com

Telefoon: (020) 592 9890 *

Bereikbaar op werkdagen: 10:00-12:00 en 13:00-15:00
*Bellen tegen standaard tarief, geen extra kosten.