Allianz Assistance heeft jarenlange ervaring met het helpen van reizigers over de hele wereld en heeft hiermee kennis opgebouwd van de meest voorkomende medische problemen. Deze kennis hebben de artsen en verpleegkundigen van Allianz Assistance omgezet in medische tips. Lees: hoe je kunt genezen of, beter nog, kunt voorkomen.
Omdat tips algemeen blijven en niet altijd antwoord geven op je specifieke probleem kun je tijdens je reis gebruik maken van Allianz Assistance Reisarts. Voorbeelden van vragen waarmee Allianz Assistance Reisarts benaderd kan worden zijn: Ik heb enkele dagen last van diarree en het gaat niet over. Moet ik nu naar een dokter gaan? Ik heb Thaise medicijnen gekregen tegen koorts, maar is het vertrouwd om die te slikken? Ik heb huiduitslag en denk dat het zonneallergie is, wat kan ik hieraan doen?
De ervaren artsen en verpleegkundigen van onze alarmcentrale, Allianz Assistance, verstrekken het medisch advies. Zij gaan vertrouwelijk om met medische informatie en verstrekken advies volgens de richtlijnen van het Nederlands Huisartsen Genootschap.
Je kunt de Allianz Assistance Reisarts raadplegen door het onderstaande formulier in te vullen
Voor urgente medische hulp kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week terecht bij de Allianz Assistance Alarmcentrale.