De organisatie FTI is failliet. Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over je verzekering en over jouw dekking. Op deze pagina vind je de meestgestelde vragen en antwoorden.
FTI failliet
Ik ga binnenkort op reis.
Of uw reis wel of niet doorgaat, kunnen wij u niet zeggen. Met vragen over uw te maken reis kunt u contact opnemen met uw reisorganisatie. FTI is aangesloten bij het Deutscher Reisesicherungsfonds (DRSF), wat vergelijkbaar is met de Stichting Garantiefonds Reizen (SGR) in Nederland. Dit betekent dat u uw geld nooit kwijt bent. Hoe de afhandeling van uw reis en de terugbetaling van uw geld gaat, is afhenkelijk van uw vertrekdatum.
Ik ben op reis.
Neem hiervoor contact op met je reisorganisatie.
Reisverzekering
Als u de premie voor uw verzekering heeft voldaan, biedt deze altijd dekking. Dit geldt voor een kortlopende en een doorlopende reisverzekering.
Ja, als u ons een bewijs van betaling kunt sturen voor de premie van de reisverzekering met uw naam en bankrekeningnummer, dan zeggen wij de verzekering voor u op en storten we de betaalde premie terug. Dit geldt alleen voor kortlopende verzekeringen op reizen die nog niet zijn gemaakt. Stuurt u hiervoor een e-mail naar relation.management.nl@allianz.com.
In principe blijft deze verzekering gewoon geldig, zolang er niets wezenlijks veranderd aan de reis. Daarmee bedoelen we dat u naar een bestemming in hetzelfde gebied gaat en het aantal dagen niet wijzigt. Wijzigen de reisdata, aantal dagen en/of de bestemming, dan dient u deze aanpassingen aan ons door te geven.
Annuleringsverzekering
De annuleringsverzekering biedt geen dekking bij een faillissement van een reisorganisatie.
U heeft meestal recht op vergoeding van een pakketreis, die u bij een reisbureau heeft geboekt via de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Boekingen die u zelf heeft gemaakt, vallen niet onder de dekking van het SGR.
Uw reisbureau kan u helpen bij het indienen van uw claim bij het SGR.
Nee, de verzekering heeft u dekking geboden in de periode voor het faillissement. Daarom krijgt u de premie niet vergoed. Hoewel u nog niet bent vertrokken, biedt de annuleringsverzekering geen dekking voor het niet doorgaan van uw reis vanwege een faillissement.
Ja, de verzekering blijft gewoon geldig, zolang de reisdata niet wijzigen en de reissom niet wijzigt. U moet er wel voor zorgen dat de polis wordt aangepast met de reissom van de nieuwe reis. Als de reissom wijzigt, dan wordt dat verrekend met de reeds betaalde premie.
Schade
Zolang u recht op dekking heeft, behandelen wij uw claim. Dit geldt ook voor annuleringsclaims. Voor de status van uw claim, kunt u contact opnemen met de afdeling Schade via schade@allianz-assistance.nl. Zij kunnen u daar meer over vertellen.
U kunt de schade direct bij ons indienen via het online schadeformulier op de website. Ga hiervoor naar: https://www.allianz-assistance.nl/reisverzekering/schade-melden. Als u het formulier invult en alle benodigde documenten bijvoegt, dan nemen wij uw schade in behandeling.