Ons acceptatiebeleid 

Hoe beoordelen wij een aanvraag van een verzekering?

In de meeste gevallen word je bij het afsluiten van een verzekering direct geaccepteerd. Maar soms lukt dat niet meteen. Bij het doen van een aanvraag stellen we namelijk nog een paar vragen om het risico te bepalen. Deze vragen zijn nodig omdat er mensen zijn die ons vertrouwen willen misbruiken. Het gevolg hiervan kan zijn dat onze andere klanten daardoor ook meer de premie moeten betalen.

Waar kijken we naar voordat we iemand accepteren?                    

  • Verzekeringsverleden

Is je verzekering ooit opgezegd door een verzekeraar door bijvoorbeeld wanbetaling of fraude? Dan krijgen wij hier een melding van en verzekeren wij je niet.

  • Claimverleden

Heb je aangegeven twee of meer schades ingediend te hebben in de afgelopen twee jaar? Dan nemen wij dat mee in onze beoordeling. Soms heb je pech, maar we vinden dat je niet onbeperkt schades kunt melden. Alleen op deze manier kunnen we de verzekering betaalbaar houden. Als je dit al te vaak bij een andere verzekeraar hebt gedaan, dan vinden wij het een riscio om jou te verzekeren en word je afgewezen. 

Slotvragen

Bij een aanvraag van een verzekering kijken we onder andere naar bovenstaande punten. Dit doen wij aan de hand van de slotvragen op het aanvraagformulier en andere gegevens die wij kunnen vinden.  Verzwijg je bewust dingen bij het afsluiten, dan pleeg je fraude. Als we hier achterkomen, dan wordt het in de toekomst heel moeilijk om een verzekering af te sluiten. Ook bij andere verzekeraars.

Toetsing

Voor de toetsing maken wij gebruik van diverse bronnen. We kijken naar de informatie die je zelf aan ons geeft, ons eigen acceptatiebeleid en de informatie die bij Stichting CIS is vastgelegd. Bij Stichting CIS worden alle schademeldingen door verzekeraars gemeld.