Schade aan je reisbagage of een onderbreking van je geplande reis is natuurlijk erg vervelend. We hebben het melden van een schade zo eenvoudig mogelijk gemaakt via ons online schadeportal. Zodra je de schademelding hebt ingestuurd, nemen we deze zo snel mogelijk in behandeling. Aanvullende documenten en bewijsstukken voeg je eenvoudig toe in het portal. Klik op onderstaande knop om te beginnen.
Schade melden
Krijg je een foutmelding bij het invullen van je polisnummer? Kies dan voor de optie: ‘Ik heb geen polisnummer ontvangen.’ en vul je gegevens in.
Heb je een vraag over een schade?
Nadat je online je schade hebt gemeld, krijg je van ons een dossiernummer. Wanneer je vragen hebt over een ingediende schade, neem dan contact op met de afdeling Claims. Zij vragen naar je dossiernummer en helpen je verder.
Je kan telefonisch contact met ons opnemen op:
Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 13.30 tot 17.30 uur.
Zit je in een noodsituatie in het buitenland? Bel dan ons noodnummer (dag en nacht bereikbaar).
Vier veelgestelde vragen
Het geld dat je ooit hebt betaald om een artikel te kopen, is niet altijd hetzelfde als de dagwaarde van het object. Om de waarde van een geclaimd artikel te bepalen, maken we gebruik van deze afschrijvingslijst.
De schadebehandeling van Allianz Assistance gebeurt zo eerlijk en snel mogelijk. Op onze pagina reactietermijnen leggen wij je uit wanneer je een reactie mag verwachten bij een schadeclaim.
Ingediende claims behandelen wij met de grootste zorg en aandacht. Vertrouwen is daarbij het belangrijkste. Daarom vind je op onze fraudepagina uitleg hoe wij omgaan met ingediende schades waarbij er een vermoeden van fraude bestaat of fraude is vastgesteld.
Wij hebben een aparte pagina met veelgestelde vragen . In het onderdeel 'Schade indienen' staan vragen en antwoorden voor je op een rijtje gezet die wellicht helpen. Ook helpen wij je graag via live chat, telefoon of per mail.